úterý 2. prosince 2014

Úvaha ve stravování aka s čím začít

Tak vás opět srdečně zdravím. Poslušně se hlásím s kýblem čajíčků, z postele a plnou pusou keců. Jak mám teď fůru času tak stále brouzdám po internetu a hledám typy stravování co bych chtěla zkusit a mohli by mi dopomoci od ZP! A jelikož jsem šikovná tak jsem jich našla mnoho a více než mnoho...:D Tak se do toho pustíme!

IIFYM



Jako první jsem vyděla článek na IIFYM, ano samozřejmě mě to k němu táhne vší silou ale poprvé se trochu nevyvedlo a samozřejmě bych to chtěla zkusit znovu. Ale až budu mít funkční váhu a zařadila bych FDFD! :) Opravdu mě mrzí jak vidím čímdál více holek s IFYM stravování aka čokolády, tyčinky a já v ruce držím okurku! Not bad!

MAKROBIOTIKA
Další typ stravování, který jsem ale hned zavrhla. Nedokážu si představit že by se můj talíř skládal převážně pouze ze syrové zeleniny, ovoce a luštěnin! A kde jsou vejce, přílohy, mé milované jogurty a tvarohy! Ty tam samozřejmě vůbec nemají místo. Ale proč? Makrobiotická strava když to řeknu zjednodušeně zakazuje průmyslově zpracovaně potraviny = prostě potraviny, které jsou upravovány a přidávány do nich jiné látky! Takže tohle mi nevyjde!

RAW FOOD
Neboli syrová strava, do tohodle typu stravování se rozhodně pouštět nehodlám. Navíc vám to nemusí sednout a je to nebezpečně, za žádnou cenu nesmíte na tuhle stravu přejít ze dne na den. A včem je kouzlo jíte pouze syrové věcí, žádné tepelné úpravy. Bez příloh teda pokud se nerozhodnete chroustat syrovou rýži což si myslím že opravdu ne!  Jste unavení, podráždění a bez energie. Tak do toho se pouštět opravdu nebudu!

PALEO

Strava pračlověků, název vychází z Paleotického období, kdy se lidé živili sběrem a lovem s minimální tepelnou úpravou. Takže jíte jídlo bohaté na bílkoviny a tuky a skoro chudé na sacharidy! Živíte se především masem, vejce, zelenina, ovoce a ořechy s různými semeny. Tohle sem pro sebe úplně zavrhla jelikož nejím maso! A tvarohů, sýrů a podobně se prostě nevzdám!

DĚLENÁ STRAVA:
Je to jednoduché jíte převážně všechno akorád to máte rozdělené na den bílkovinový, sacharidový a neutrální. Zjednodušeně jeden den bílkoviny další sacharidy a další neutrální. Tohle pro mě taky není je to spíše na hubnutí a rychle hubnutí což já opravdu nechci! A nedokážu si představit den jen ze sacharidama a bílkoviny úplně nulové. Navíc by to nebylo dobré pro mojí ochranu svalu kde je nejdůležitější složka bilkovinná! Ale za podívání to stálo!

LEANGAIS
Stravování leangis je přerušovaný půst. Prostě si ženy vyberou 8-10 hodin a muži 8 hodin kdy mají dovoleno jíst a zbytek hodin jsou v půstu. Jednoduché začnete jíst v 8 ráno skončíte jíst ve 4 odpoledne a do dalšího dne až do 8 rána opět nic nejíte.  Většinou se u tohohle typu stravy ztrácí tuk ale hunout nemusíte. Protože jíte uplně stejné množství jídla, které většinou sníte v průběhu celého dne! Já nse opět tady pouštět nebudu nedokažu si představit den bez snídaně nebo večeře atd... Tohle by mi nesedlo!

METABOLICKÝ TYP
A je tu další a poslední typ stravování podle metabolického typu. Tenhle článek jsem našla u Monči a zdá se mi že jsem narazila na takzvaný kámen úrazu v mém jídle a mém stravování!Tzv. kámen úrazu ZP! Článek zde.  Všimla jsem si že když se přejím tak po určité složce potravin a sahám většinou na arašídové máslo a bílkoviny a proč. No pátrala sem a dopátrala a hned si udělala testík! Ano vyšlo mi že jsem metabolický typ bílkovinný a lépe mě zasytí a zpracovávám bílkoviny a tuky a měly by tvořit největší část mého jídelníčku! Ale jelikož nejsem extrémista a určitě více jak 2g bílkovin na kilogram tělesné váhy nejdu! Potom by 30% měly být sacharidy a zbytek tuky! Rozhodně se do tohodle pustím a jsem zvědavá co to udělá! Našla jsem jednoduchý typ stravpování, který mi bude sedět!

A jelikož jsme hlava šikovná a mazaná! Já si to nakombinuji s IIFYM takže jak budu mít doma váhu tak se hned do toho pustím! Mé jídlo aka žádné odpírání! :D Je tady a doufám že mi to bude sedět potom vám zde přidám článek jak jsem pokročila a napíšu tzv. recenzi proč ano a proč ne! :) Tak se mějte krásně, skládejte básně a já fičím. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat